Alla inlägg under maj 2009

Av Ronjaa - 21 maj 2009 19:22

Bestämde mig igår för att följa med Billy och hans familj till Junsele och av nåt under fick jag följa med för mamma :O Så Torsdag eftermiddag tillbringas i en liten golf med 5 pers + en hund. Väl framme där vi skulle bo insåg jag att det var ca 1,5 mil till närmaste "cilivisation". Torsdag kväll umgicks jag mest med Rita och vart Billy var har jag ingen aning om. Jag är förvånad över att vi kom så bra överens, jag är blyg av mig och inte alls så social och senare på kvällen kom det fram att Rita hade ansett mig som en fjortis innan. Skönt att slippa den stämpeln när hon väl fick prata med mig. Fredag var seg. Käka hamburgare var typ de enda roliga. Och på kvällen blev jag och Rita barnvakt medan typ alla andra åkte in till "Corner" (en pub). Billy bara klev rakt in i bilen och sa inte ens hej då. Klockan blir 22.00 och vi har lagt alla barn och har tid för oss själva, men vi kommer inte på ngt att göra, så vi går ut med hunden, går och lägger oss och jag somna relativt tidigt. Värre för Rita som just hade somnat när en väldigt Billy kom in i stugan och skulle ha me mig in på sitt rum: DUNS! DUNS! DUNS! (Billy försöker viska) Ronja! Kom in till mig! DUNS! DUNS! DUNS!. Ja man kan lungt säga att det var irritersamt. Lördagen spenderade jag, Rita, Ayla och Fanny inne i själva Junsele i en lekpark. Medan A&F lekte satt jag och Rita på en bänk och kollade på pojkar som inte kan ha mycket att göra på fritiden. Samma stylade BMWs med baslåda åkte fram och tillbaka på samma gata och drog på lite just där jag och Rita satt. meningslöst. Men BMWs är mums så jag njöt av utsikten. Alltså bilarna, inte pojkarna. ;) Sen på lördagkväll var det min tur att dissa Billy. Jag och Rita kom på att vi ville in till själva Junsele runt 20.30 så vi ringde Ola som kom och hämtade oss i sin familje Volvo. Kvällen spenderades hos Ola i hans lägenhet med han, Coffe, Krille och en massa annat folk. Tv-spel och hög musik =) På söndagen var det folkrace. Och jag blev full i skratt när jag och Rita gick runt där på parkeringen för vi kände igen en massa BMWs från dagen innan. Billy var sur på mig hela dagen för att jag inte hade sagt hej då till han på lördagen så "Hej" var det enda man hörde från han på hela dagen. Coffe, som jag hade hoppats på skulle vinna, gick det inge bra för alls. Han som brukar köra så bra annars.Däremot gick det riktigt bra för Ola! Kom till A-final men tappade däcket sista varvet när han låg på silvermedaljsplacering. Men en tredjeplats fick han iaf pga diskvalificeringar och olyckor. Så typ grattis till Ola Stjernen =) Hemresan var riktigt dryg. Varmt och trångt. Väl hemma växlade jag och Billy några få ord och jag hängde mest efter Rita, förlåt. Hur osäker som helst. Inte mitt hem lixom. Sover där tills på måndagen och kommer 1 timme försent till träslöjden. Lyckad helg :) Tack Rita!! <3

Av Ronjaa - 10 maj 2009 19:04

Det var juh ett tag sen jag skrev sist här. Har lite dåligt samvete för det, jag menar har man skaffat en blogg så borde man juh skriva lite oftare än vad jah har gjoort senaste tiden. Aamen iaf, just nu sitter jag och är överlycklig för jag har märkt att Dead By April ska spela på Yran i år =D =D =D I övrigt kom jag typ nyss hem från älsklingen i änge efter en hel helg i versktan. Bodde typ där xD mysigt o träffa Billy o annat folk. <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards