Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Ronjaa - 3 juli 2009 16:20

Sista dagen på jobbet! Det kändes som en befrielse att stänga grindarna efter mig på dagiset när jag slutade och gick hem för idag. 7 veckors sommarlov! Fri, eller nästan fri, eller inte fri alls vad det känns som nu. Kommer nog fördriva tiden hemma mest har jag en känsla av. Och har jag otur får jag inte lönen fören i aug :P Jag saknar gamla tiden, ja jag vet att jag tjatar om det hela tiden men jag gör verkligen det! Men just nu saknar jag en spec person, som jag aldrig kommer få tillbaka, och nej det är inte samma person som jag jämt skriver om annars, den här gången är det faktiskt min pappa. Men jag saknar inte pappa som han är idag, jag saknar pappa som han var förut. Som han var innan han bosatte sig i västergård i en liten jävla lägenhet med alldeles för många ungar. Pappa idag är för feg för att visa vem han är för sina föräldrar, (han har alltid vare de förresten, men på senare år har jag verkligen märkt att han ändrar attityd när farmor el farfar är i närheten), dagens pappa struntar helt i hur jag egentligen har det och det viktigaste är att jag väljer rätt utbildning för att bli så lik honom som möjligt, dagens pappa tjatar bara om att jag måste göra en massa jobb för att få pengar, trots att jag bara får 200 varje månad. Julklapp och födelsedagspresenter är helt uteslutet. Det enda han har tid med på fritiden är sin tomt i stallarholmen (dit han tydligen är beredd att flytta o bara lämna allt till Tea i lägenheten). Han som aldrig är intresserad av att hitta på något längre. Gamla pappa var tvärt emot allt jag har skrivit nu :P Gamla pappa vah lix go o gla'. Han skrattade, han typ brydde sig. F*n! Ingenting är som det ska längre... I guess im back on my old track.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards